top of page

Utvikler morgendagens svømmelærere

  • stensil23
  • 16. mai
  • 2 min lesing

Ray Lau brenner for å forbedre utdanningen av svømmelærere, og med bakgrunn fra musikk, pedagogikk og forskning jobber han for å utvikle svømmelærernes kompetanse globalt.


Ray Lau har en variert bakgrunn som kombinerer kunst, pedagogikk og coaching. Med en mastergrad i læring og undervisning fra Oxford, samt utdanning i mentoring, coaching og musikk, har han en unik tilnærming til utvikling av lærere. Han har også vært rektor i en ungdomsskole og jobbet som skoleinspektør for Ofsted i Storbritannia.


Selv om Ray kommer fra musikk- og scenekunstfeltet, har han viet store deler av sin karriere til utvikling av svømmelærere og trenere. Han har forfattet to bøker om svømmeundervisning og fortsetter å utdanne svømmelærere over hele verden.


Forskning på svømmelærernes utvikling

Ray Laus forskning fokuserer på hvordan lærings-utvikling hos svømmelærere kan forbedres. Ray ønsker å skape en tydeligere struktur for utvikling av svømmelærere og trenerutviklere, der mentorordninger og en mer systematisk opplæring står sentralt.


En global stemme i svømmeopplæring

Gjennom sin forskning og praksis har Ray Lau blitt en viktig stemme innen svømmeopplæring. Han har holdt foredrag på en rekke internasjonale konfe-ranser, inkludert Swim England National Conference, World Aquatic Development Conference og Inter-national Council for Coaching Excellence.

Hans arbeid har ført til konkrete anbefalinger for hvordan svømmelærerutvikling kan forbedres, og han jobber aktivt for å skape en mer strukturert tilnærming til trener- og lærerutdanning innen svømming. Med sin lidenskap for læring og utvikling ønsker han å bidra til at morgen-dagens svømmelærere får bedre støtte, kunnskap og verktøy for å lykkes.

Faktaboks:

Ray Laus PhD-arbeid undersøker hvordan lærerutviklere kan støtte svømmelæreres praksis, og han har identifisert flere utfordringer:

1. Trenerutdanning blir ofte undervurdert og sett på som irrelevant for arbeidslivet.

2. Videreutdanning innen svømming er lite utviklet, spesielt utover grunnnivåene.

3. Kontinuerlig profesjonell utvikling (CPD) er frivillig og ofte fragmentert.


 
 
 

Comentarios


bottom of page