Viktige elementer i aktivitetene er pusteøvelser og kontakt med fosteret. Dette gir et annet fokus, spesielt til øvelsene for avspenning. Vannet avlaster kroppen for belastninger som tyngdekraften ville ha gitt, den tunge magen får oppdrift i vannet.
Dette i seg selv er en stor lettelse de siste tre månedene i graviditeten.

 

De energiske øvelsene gir bedre utholdenhet og styrker de delene av kroppen som er mest belastet før, under og etter fødselen. Vannmotstanden du opplever gjør at du beveger deg saktere. Denne motstanden er bra å jobbe med, for slik å øke styrken i muskler på en varsom måte. Ved regelmessig aktivitet i bassenget kan man redusere plager av bekkenløsning. Det kan spare en for sterke smerter og immobilitet. Norge er høyt på statistikken for bekkenløsningsplager i Europa. Derfor er det viktig å kunne gi mødre en bedre helsetilstand, og med det livskvalitet, ved å tilby denne aktiviteten. Mange av øvelsene er tilpasset både svømmere og ikke-svømmere da de gjennomføres stående eller ved bassengkanten. 
 

Er dette noe for deg?
Listen over alle instruktører som holder «Vannaktivitet for gravide» finner du her: NLS-Instruktører Vannaktivitet for gravide
 

Lurer du på noe ta kontakt med hovedkontoret: nls.post@livredning.no

Vannaktivitet for gravide

Her kan du lese om kurset du har valgt.

 Viktige elementer i aktivitetene er pusteøvelser og kontakt med fosteret. 

Vannaktivitet for gravide

Kontakt oss

Norges Livredningsselskap

Postadresse: Boks 9, 1324 Lysaker

Besøksadresse: Drammensveien 288, 0283 Oslo

Telefon: +47 67 91 86 00

E-post: nls.post@livredning.no

Org. nr.: 955 627 458

Kontonummer: 3460 07 50323 (merkes støtte)

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle